VECKANS MUSIK, MINUS THE BEAR

Jag tänkte köra en liten fortsättning på förra veckans blogg där jag skrev om These
Arms Are Snakes
fast nu ta dess syskonband Minus The Bear.

Om man lyssnar på dess föregångare Botch och Kill Sadie så kanske man inte direkt
blir jätteförvånad när man hör T.A.A.S när det bandet skulle kunna beskrivas som en
ganska fin blandning mellan dem med lite nya inslag.
När man deremot hör Minus The Bear så blir man nog rätt chockad om man förväntar
sig något i hardcore/metalcore stilen. (Visserligen kan man höra likheter mellan M.T.B
och sångaren Jack Snyder´s förra band Sharks Keep Coming)


Minus The Bear skulle nog mer kunna beskrivas som experimentell indie rock/pop
med nästan små synth/elektronika/disko inslag.
Bandets svängighet och glada melodiska gitarrslingor skapar en allmänt härlig
mysighetsfaktor
.

I min mening är de väldigt inspirerande och sköna att lyssna på när man sitter framför
datorn och arbetar, väldigt peppande.

Checka in deras alster Menos el Oso, Planet Of Ice samt den geniala EP´n
They Make Beer Commercials Like This på stört!




/Linus

Kommentarer
Postat av: Cricke

Riktigt cool video!

2009-12-10 @ 19:36:29
URL: http://cerling.wordpress.com
Postat av: Linus

Haha ja jag gillar den med!

Det som är så sjysst med den är att i början så känns det som att de bara tagit samma film och dubblat den. Men efter ett tag så ser man alla coola lösningar de hittar och att de händer lite olika saker i vardera sida.

2009-12-11 @ 00:37:03
URL: http://brandnewlion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0