IN FEAR AND FAITH



Jag tänkte slänga in en liten bild jag gjort hemma på fritiden som skiljer sig lite från
vardagens annonsproduktion på jobbet. Det blir inte så mycket tid över till fritid och
personliga arbeten, men jag tänkte försöka jobba på det och ligga i för att utvecklas mer
personligt. Jag får ofta inspirationkickar vilket är trevligt ofta.

Det jag känner nu är att jag vill hitta en egen stil, något som känns hundra procent Linus.
Det svåra är just att det varierar från dag till dag vad jag vill utvecklas i. Det är roligt att
jobba med typografi av olika former men jag vill även satsa på mina illustrationer.
Illustrera är någonting jag alltid tyckt om att göra men jag har alltid blivitt spretigt i dess
kvaliteér och stilar. Även fast jag vet att jag har potential så kommer jag inte just nu ha
tid att bli världens bästa rent tekniskt. Därför studerar jag mycket illustrationer som är
rätt enkla men riktigt snygga trots allt. Efter att sett produktioner med effekt overkills
så har jag fått något slag av fobi och försöker hädan efter satsa på enklare och stilrenare
saker.

"Simplicity is the key to successful living"

/Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0